Dato og tid er 23. feb 2018, 19:37

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: AOS
Level 6 Druid
Level 6 Druid

Hej jeg ville høre hvad er folks holdning i klubben til AOS ? må personligt sige det er første gang i 10 år jeg har overvejet Fantasy....

Svar med citat
 OfflineProfil  
 Titel: Re: AOS
Beholder Guardian
Beholder Guardian

Torben og Duncan ser ud til at være lune på det:
http://scatterbrainedwargamer.blogspot.dk/2015/07/first-game-of-age-of-sigmar.html

Mens andre fortsætter med WH 8th ed., mens vi ser om Fan made 9th ed. bliver god :-)

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

Som Gert er inde på, så er en gruppe (pro) spillere fra Norden gået igang med at lave Fantasy v9.0.
Hele regelsættet og alle hærene bliver kigger grundigt igennem og der er også tale om evt. at kickstarte en regelbog.

Hvad angår AoS...

(Og her kommer en længere rant om hvorfor jeg ikke vil spille AoS eller støtte GWs seneste svindelnummer! Læs det kun hvis du har overskuddet til at læse et længere opkast over GW :P )

Så tror jeg aldrig at jeg kommer til at røre det med en ildtang... Det er et horribelt regelsæt som skriger på GWs manglende interesse for regeldelen af deres spil.

Vi taler om et spil som primært henvender sig til unge, nye spillere og imho er det et sidste desperat forsøg fra GWs side af, på at genoplive Warhammer fantasy.

GW har med deres seneste svinestreg (kaldet AoS blandt befolkningen), vist at de ingen interesse har for de spillere som igennem årene har støttet dem, købt deres dukker og generelt har været med til at forme GW som vi kender det idag.

De har med et stort sving af deres økse, alienated størstedelen af deres fantasy spillere i et håb om at tiltrække nyt blod. Tag ikke fejl, nyt blod er tiltrængt! Men ikke på bekostning af de spillere som har støtte GW de sidste 5, 10, 15 eller 20+ år.

Havde GW bare lyttet lidt til deres spillerbase, så ville de have vidst at AoS aldrig vil kunne erstatte Fantasy... De burde derimod have lanceret AoS sideløbende med fantasy og have hovedfokus på det (AoS), samtidig med at lave løbende FAQs til fantasy (Det kræver et minimum af arbejdstid og vil sørge for at holde på de gamle fantasy spillere).

Jeg synes at det er forfærdeligt at folk uden omtanke på konsekvensen af GWs handlinger, bare kaster penge i deres retning og fuldstændig overser det faktum at GW ikke er til at regne med og at intet er helligt for dem.

Bare se på End Times triologien! De more or less hustlede deres spillerbase for penge, for kort tid efter at skrotte ALT det som de lige havde pushede...

Det er sandt at man kan bruge alle de dukker som findes LIGE NU. Men GW har selv været ude og sige at de så småt begynder at sluse ud i hærene og dukkerne.

Hvordan kan man ukritisk støtte et firma som har gjort ovenstående?

/Rant over

Puh det gjorde godt :D

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 19 Divine Champion
Level 19 Divine Champion

Jeg spiller gerne AoS nede i klubben, hvis det var :D

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

Helvede er virkelig frosset til!

Torben for helvede! Join the GW hate club! Det er der du høre hjemme! You KNOW THIS dammit :P

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

Geografisk sted: The Blood Bowl sideline
er enig med dig peter jeg er heller ikke vild med de nye regler og det eneste jeg vil betale for ved GW er de sidste Miniatures jeg mangler til mine hære lige nu så jeg kan fortsætte 8th edition

Nice rant

The general on the opposite side of you :twisted:

Blood Dragon Magazine Redaktør
Formand for 2md

Også kendt som David Isager

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

Mantic er lige kommet med deres Kings of War v2 regelsæt. Det skulle være ganske habil og være en fantasy "light", hvor fokus ligger på tropperne og knap så meget på characters og magi.

Kunne være man skulle forhøre resten af bestyrelsen, om det var noget 2MD skulle kigge på :P

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

Geografisk sted: The Blood Bowl sideline
lyder interessant :mrgreen:

The general on the opposite side of you :twisted:

Blood Dragon Magazine Redaktør
Formand for 2md

Også kendt som David Isager

Svar med citat