Dato og tid er 23. feb 2018, 19:36

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kings of War hærsammensætning?
Level 6 Druid
Level 6 Druid

Ang. Kings of War, hvor store er de typiske hær? Cirka hvor mange modeller taler vi om, og i cirka hvor store enheder? Jeg har lidt svært at gennemskud det fra den pdf på deres hjemmeside.

Er denne hær typiske i størelsen?
Billede

Svar med citat
 OfflineProfil  
 Titel: Re: Søger modstander til: Kings of War
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

dijit80 skrev:
Ang. Kings of War, hvor store er de typiske hær? Cirka hvor mange modeller taler vi om, og i cirka hvor store enheder? Jeg har lidt svært at gennemskud det fra den pdf på deres hjemmeside.

[Billede]

Det er jo svært at sige Duncan, for det kommer jo helt an på hvordan man laver sin hær.

En enhed kan inddeles jo i 3 (nogen gange 4) kategorier. Alt efter hvilken type enheden er, er det så X antal modeller i hver kategori (Det står i regelbogen).

Efter at have tjekket op på billedet og gættet mig frem til hvilke enheder der er tale om, er jeg kommet frem til at der er for ca. 1450pts + magic items.

2 Regimenter (20 modeller x 2) Kindred Archers
2 Regimenter (20 modeller x 2) Kindred Tallspears
2 Regimenter (20 modeller x 2) Hunters of the Wild
1 Troop (10 modeller) Kindred Gladestalkers
2 Bolt Throwers
1 Dracon Rider Lord.

HUSK dog på at rule of thumb siger at man kan nøjes med at sætte halvdelen af det påkrævet antal modeller på en base +1 (So half number of models required +1). Det er dog det laveste man overhovedet må og Mantic har udtalt at de selvfølgelig helst ser at man sætter 70~80% af antallet på hver base.

Ligegyldig hvad, så åbner det stadig op for adskillige muligheder ;)

Svar med citat
 OfflineProfil  
 Titel: Re: Kings of War hærsammensætning?
Level 6 Druid
Level 6 Druid

hmmm, det er stadig ret mange modeller at skulle få malet... Tak for forklaringen Peter.

Jeg er typisk ikke så glad for multi-basing, især i 28mm, så det virker til at være flere modeller end jeg kunne har lyst til at male, så tro jeg at jeg springer denne over :/

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

dijit80 skrev:
hmmm, det er stadig ret mange modeller at skulle få malet... Tak for forklaringen Peter.

Jeg er typisk ikke så glad for multi-basing, især i 28mm, så det virker til at være flere modeller end jeg kunne har lyst til at male,

Det var så lidt :) Og ja, der er en del, men cmon... Så mange er det jo altså heller ikke ;)

dijit80 skrev:
så tro jeg at jeg springer denne over :/

Det er da ved at blive en generel holdning fra din side af? ;)

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 6 Druid
Level 6 Druid

Deus skrev:
Det var så lidt :) Og ja, der er en del, men cmon... Så mange er det jo altså heller ikke ;)

Nej, vil bare meget heller spille skirmish spil end mass battle, og helst noget der ikke er GW. Jeg vil helst spille noget hvor jeg ved at jeg kommer realistisk til at kunne maler hele min hær, til en god standard og uden at jeg kommer til at være helt træt af det (det var derfor mine High Elfer, Eldar og Marines aldrig blev færdig malet).

Og faktisk over 100 modeller er ret mange, især i 28mm. I 15mm kan man godt spille med så mange. Men helst ikke større en platoon størrelse (cirka 40 mænd) i 28mm.

Ville gerne hav kunne brug mere tid på Mordenheim (en god initiativ for resten ;) ), men jeg har bare været alt for travlt her i september/oktober til at kunne deltage meget, og nu frygter at jeg er alt for langt bagud. Og nu ser jeg frem til at bliver far igen her i november, så er heller ikke sikker hvor meget jeg kan nå være med.

Deus skrev:
Det er da ved at blive en generel holdning fra din side af? ;)

Min general holdning er ikke at jeg springer over, bare at jeg ved mere hvad jeg helst vil spille og derfor bruge dyrebare tid og penge på. For eksempel har jeg spillet en del Infinity her over den sidst 9 måneder eller der omkring, men tidspress og arbejde (jeg har tit aften/weekend arbejde) har betyd at jeg har ikke fået spillet så meget som jeg kunne ønske da når jeg har fri er andre på arbejde :(

Jeg kunne ønske at Age of Sigmar havde landet for 5år siden da jeg var stadig meget involveret i 2MD. Så villigheden til at få afprøvet andre spil end WFB, WH40K og Warmaster var til sted da jeg havde tid og entusiasme for at vise andre spil frem. Desværre har min oplevelse været at en villighed til at afprøve forskellige spil har jeg ikke altid kunne finde i 2MD, og spil fra andre end GW har ofte blev mødt med ligegyldighed eller foragt ('det er bare en døgnfly spil' eller andet). Til sidst, gøre det at man gider ikke prøve igen.

Men jeg kommer gerne igen når der bliver spillet regelmæssigt en eller flere gode solid skirmish spil. Det var derfor jeg dukkede op til Mordenheim.

Svar med citat
 OfflineProfil  
Level 20 Archmage
Level 20 Archmage

dijit80 skrev:
Jeg kunne ønske at Age of Sigmar havde landet for 5år siden da jeg var stadig meget involveret i 2MD. Så villigheden til at få afprøvet andre spil end WFB, WH40K og Warmaster var til sted da jeg havde tid og entusiasme for at vise andre spil frem. Desværre har min oplevelse været at en villighed til at afprøve forskellige spil har jeg ikke altid kunne finde i 2MD, og spil fra andre end GW har ofte blev mødt med ligegyldighed eller foragt ('det er bare en døgnfly spil' eller andet). Til sidst, gøre det at man gider ikke prøve igen.

Men jeg kommer gerne igen når der bliver spillet regelmæssigt en eller flere gode solid skirmish spil. Det var derfor jeg dukkede op til Mordenheim.

Nu skal det siges at min sidste bemærkning var ment som en spøg og intet andet :D Men siden du bringer ovenstående på banen, vil jeg da tillad mig at give et modsvar ;)

Hvis Age of Shitmar var landet for fem år siden, så ville det have fået nøjagtig samme modtagelse som i dag. Det er og bliver et frygteligt spil, med halvfærdige regler og jeg tvivler på at det nogensinde ville have bidt sig fast i 2MD :-/

Det du "beskylder" folk i 2MD for (ligegyldighed og sågar foragt... Really?), er jo desværre nøjagtig samme tilgang som du har til GW ;) Har du overvejet at folk i 2MD måske bare havde nok i de spil, som de allerede var investeret i? GW tilbyder/tilbød spil indenfor alle genre, Mass battles, skirmish, boldspil, 10mm battles, ect ect... For dem som allerede havde hære/gangs til de spil, forstår jeg da udemærket godt at de sagde "nej tak". Det handler ikke en disse om ligegyldighed eller foragt, men nærmere om at de allerede havde noget godt og derfor ikke ville, eller kunne bruge tid og penge på noget helt nyt. :)

Som det kan ses med KoW, så er folk i 2MD villige til at skifte spil, hvis altså der kommer noget bedre end det som allerede bliver spillet.

Men det er en debat vi har haft mange mange gange og jeg vil med glæde tage den igen! Såfremt det er ansigt til ansigt ;)

Svar med citat
 OfflineProfil  
Beholder Guardian
Beholder Guardian

dijit80 skrev:
Billede

Jeg har taget min 1000pts WHFB Orcs hær og ombaset den til KoW, og her er den også omkring 1000pts værd. Jeg skal til at male ca 50 figurer mere for at lave 2 horder (officielt 2x40), men orc'er er rimeligt taknemmelig for speedpaint. Jeg krydrer så de horder med et par squigs og et par trolde, som jeg kan hygge mig med. At blande tingene på den måde er næsten umuligt i WHFB.

Og jeg kan selvfølgelig godt lide mass battle systemer. Warmaster FTW every time!!! Men Kings of War kommer tæt på.

Svar med citat
 OfflineProfil  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time